Höst.

Sitter på jobbet och tycker klockan kan gå fortare. Så jag kommer hem. Hem till min älskling. Men det är några timmar kvar innan jag hämtar honom på dagis.

Sen är jag ledig till måndag. Så skönt. Mys o bus för hela slanten. Kanske en tripp till simhallen. Något ska vi minsann hitta på iallafall.

Allting är jätte i noahs liv just nu. Det kan va jättestort, jättesmutsit liksom jätteslut och att man är jättevaken. Allting som är högre än honom är ”uppe i himmel” också. Så himla söt.
Så han har börjat beskriva saker och ting, hur dom /det är. Ord som gulligt, mysigt, fint stort, litet är några han använder. Lika så uppe, nere, inne och ute. Ibland blir det helt knas men vad gör väl det. Han är så himla söt när han ska förklara. 🙂

För övrigt går det nu mot höst. Jag längtar efter höstens färger, höstens vindar och den fortfarande värmande solen i ansiktet. Mörka kvällar med tända ljus och en bra film. När man får börja klä på sig, dra på mössan när håret ser ut som ett skatbo och mysa runt varma goa myskläder.

Hösten bjuder också på massa trevliga planer. Det kommer bland annat bli dop för lilla freya i oktober. Fasters flicka ska bli döpt och jag kommer bli fadder… För första gången kommer jag bli fadder. 🙂 Det känns stort.

Håller tummarna för en grym höst och fortsatt underbara dagar med min älskade son.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Bus med morfar. 🙂

image

image

image

image

image

image

Lämna en kommentar